zaterdag 12 oktober 2013

Dit ben ik!

"Dit ben ik" was het thema in de peuterklas de voorbije week.  Onze kapoentjes mochten allemaal een washandje en een spiegeltje meebrengen...  Wat zouden we daarmee gedaan hebben deze week?
 



 
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand wie is de mooiste van het land?











 
Ook Jules neemt een kijkje in de spiegel!

 

 

We nemen een kijkje naar onze voeten en tenen... 

Ook Jules trekt zijn schoentje uit. 

Wie heeft de grootste voeten?  zullen we onze tenen tellen?
 
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,
ik heb iedereen zijn tenen gezien!
 


 
We voelen met onze voeten, de mat is zacht, de vloer is koud!  Het veertje kietelt aan mijn voeten ;-)






 
We nemen een kijkje in onze eigen spiegeltjes
Wat zien we allemaal?

 
Onze gezichtjes met een een mond, een neus, twee oren, twee ogen, onze haren,...
Wie kan er een gekke bek trekken in de spiegel?
 

 
Ik ga me wassen oh wat heerlijk het water is zo nat!
Ik was mijn handjes en mijn voetjes
spetter, spetter spat!
 




 
Ook pop moet in bad! 
We helpen allemaal een handje mee.




 
 
Aan de knutseltafel maken we schuim met een mengeling van water, blauwe verf en badschuim.  De juf blaast erin met een rietje en er ontstaat heel veel schuim! 
De kindjes mogen afdrukken van het schuim maken. 
De juf vergroot de foto's die jullie meebrachten van thuis en kleeft die om het bad, zo zitten de kindjes net zelf in bad!





 
Op een vrolijk liedje schildert de juf iets op de plexie glasplaat...  Wat zou het deze week worden?

 
Lore Gyssaert en Lore De Winne brachten leuke voorleesboekjes mee naar de klas!

 
We vertellen ook het verhaal van Jules en mama die elkaar lekker kietelen!
 
 


 
Het poppenbadje, washandje, bekertje, de handdoek en de pop krijgen een plekje in het poppenhuis.  Al snel is iedereen enthuousiast om popje te gaan wassen, afdrogen en voor haar te gaan zorgen!




 
Tussendoor klimmen en klauteren in de boot, dat blijft altijd leuk!



 
Met grappige schudbolletjes spelen we een spelletje over onze lichaamsdelen.




 
We maken een spiegeltje






 










 
Koekeloere, dit ben ik












 
In de klas van juf Annelies genieten we van een TIK TAK voorstelling!



 
De ouders van Lore De Winne maakten voor ons een mooi attribuut dat we kunnen gebruiken om de tik tak voorstelling nog leuker te maken!  Bedankt voor deze creatieve bijdrage!

 
KRIEBELHANDJES













 
Onze kriebelhandje kan je bewonderen aan het prikbord in de gang!  Neem zeker en vast eens een kijkje!





 
Volgende week gaan we op ontdekking in de herfst!  Hopelijk brengen heel wat vriendjes herfstmaterialen mee naar de klas dan kunnen we daarmee lekker aan de slag. 
Het weekend beloofd alvast prachtig herfstweer, ideaal voor een herfstwandeling in het bos misschien?
 
Fijn weekend en tot maandag!
Juf kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten