donderdag 19 maart 2020

Jules en de coronacrisis

Beste ouders,

Het is allemaal een beetje gek en onwezenlijk wat er om ons heen gebeurt...  

De wereld wordt getroffen door een virus en iedereen is bang.  

Ook onze peuters weten niet goed wat er gebeurt.. 

Eerst ondervonden ze het in de klas.  
Onze handjes moesten plotseling veel meer gewassen worden, we mochten geen kusjes geven, ...

Grote mensen rondom ons gebruikten ineens hele rare woorden zoals " Corona"  "Crisis"en "Virus"

Een beetje later werden we op school aan de deur afgezet, mama en papa mochten de school niet meer binnen.  

Met oma of opa hadden ze plots ook geen lichamelijk contact meer.

Onze kleintjes voelden zeker aan dat er iets loos was! 

Toen plots mochten ze zelfs niet meer naar school gaan.   

Het is veiliger thuis en je moet afstand houden van andere mensen...
Dat werd hen vertelt.  

Heel moeilijk te vatten allemaal.  

Het enige dat we nu kunnen doen is hen op hun manier proberen uitleggen wat er nu aan de hand is en wat er zal gebeuren.  Eerlijk zijn en hun vragen beantwoorden.

Veel kuffelen met mama of papa als ze het moeilijk hebben want dat is nu even het enige veilige plekje tegen deze onzichtbare vijand. 

Ook Jules helpt graag een handje mee om duidelijk te maken wat er allemaal gebeurt aan de hand van dit versje! 

Een virus in het land
dat vind ik niet plezant!


Want naar school kan ik niet
en dat doet me wel verdriet. 


Gelukkig werkt papa of mama nu in ons huis
en ook ik blijf nu beter thuis. 


Ik speel nu met mijn broer of zus
en geef een ander geen knuffel of kus. 


Ik hou ook een meter afstand
en was heel goed m’n ene en m’n andere hand. 


Als alles voorbij is dan zie ik jullie weer,
maar voorlopig houden we het bij telefoonverkeer! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten